مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

تأثیر گفتگوی سالم در اختلافات خانوادگی

در تمام زندگی های زن و شوهری اختلافاتی از کوچک تا بزرگ وجود دارد که بعضی از این اختلافات هر چند کوچک متاسفانه به طلاق ختم می شود. آیا نمی توان با راه حلی بسیار ساده پشت این معضل جامعه، که در حال به دست آوردن رکوردهای بی شماری می باشد و پله های ترقی! را یکی یکی پشت سر می گذارد را به خاک بمالیم و دیگر شاهد پیشروی این آمار به طرف بالا نباشیم. آیا قبل از طلاق و شاید حتی خیلی قبل تر از آن با خود فکر کرده اید که چطور می توان با راه هایی به سادگی آب خوردن از نابودی خانواده تان جلوگیری کنید. در زندگی زناشویی معمولا دلخوری ها، رنجش ها، شکایت ها و مشاجره هایی دیده می شود. آن چه مهم است این نکته می باشد که زن و شوهر چگونه و به چه نحوی با یکدیگر در مورد رنجش ها صحبت می کنند. مطمئنا رعایت نکات ذیل به سلامت گفتگوی آن ها کمک می کند:


1) پیش از بیان دلخوری به همسر، ابتدا کل ماجرا را روی کاغذ بنویسید. زیرا نوشتن، هم باعث آرامش نسبی شما می شود، هم سهم خودتان از دلخوری مشخص می گردد و در عین حال با یادآوری ماجرا، به علت های آن بهتر واقف می شوید.
2) پیش از صحبت و گفتگو سعی کنید خود را به جای همسرتان بگذارید.
3) پیش از صحبت با همسرتان هرگز موضوع را با دیگران مطرح نکنید، زیرا دیگران ممکن است بدون توجه به علت موضوع پیش داوری و قضاوت کنند.
4) در ابتدای صحبت تاکید کنید قصد شما از مطرح کردن رنجش، رسیدن به حسن تفاهم است.
5) سعی کنید هنگام صحبت به نکات مثبت کارهای اخیر همسرتان اشاره کنید.
6) سعی کنید در هنگام گفتگو هرگز خشمگین نشوید.
7) تاکید کنید ممکن است مقصر این ماجرا خودتان باشید.
8) به اشتباهات خودتان هم اشاره کنید و از همسرتان عذرخواهی کنید.
9) ضمن حل مساله حرف هایتان را با زخم زبان، کنایه و تحقیر بیان نکنید.
10) مانع حرف زدن همسرتان نشوید و فرصت دهید تا او هم اظهار نظر کند.

روش های آرامش پس ازدعوا ومشاجره

موقعیت های ناراحت کننده شما را سریعاً در حالت ضعیفی می برد به طوریکه دیگر قدرت کنترل موقعیت را نداشته باشید. دعواها و مشاجرات ممکن است درنتیجه اختلافات شخصیتی، عدم توافق ها، یا صرفاً ضعف یا فقدان ارتباط صحیح به وجود آید. اگر احساس می کنید که به کرات تسلط بر اعصابتان را از دست می دهید، یادگرفتن اینکه چطور احساساتتان را به درستی کنترل کنید بخشی از فرایند رشد شماست. این مهارتی است که همه ندارند و احتمالاً نه شما و نه طرف مقابلتان در آخرین دعوایی که داشتید از خود نشان نداده اید. اما دفعه بعد که با یک اختلاف نظر متوجه شدید که فشارخونتان در حال بالا رفتن است، از این 7 راه برای آرام کردن و حفظ کنترل اعصاب خود استفاده کنید.

1. شانه هایتان را بلرزانید. در اکثر ما قسمت اعظم فشار در پشت گردن، شانه ها و بالاتنه جمع می شود. دفعه بعد که در یک موقعیت ناراحت کننده گرفتار شدید، اگر دقت کنید خواهید دید که شانه هایتان به جلو خم شده و عضلاتتان منقبض می شوند. لرزاندن شانه ها باعث می شود فرم بدنتان را دوباره به حالت نرمال برگردانید، طبیعی نفس بکشید و کمی آرامتر شوید.

2. برای قدم زدن بیرون بروید. گاهی اوقات نفس کشیدن در هوای آزاد همه آن چیزی است که برای تغییر حال و هوا به آن نیاز دارید. وقتی عصبانی می شوید، بیرون رفته و نفس عمیق بکشید. حتی یک پیاده روی کوتاه می تواند خیلی کمک حالتان باشد. بالا بردن گردش خون، حتی اگر برای یک لحظه کوتاه هم که باشد، فکرتان را بازتر می کند.

3. یکدسته ورق پاره کنید. یکی از ساده ترین فعالیت هایی که می تواند حواس شما را از موضوع منحرف کرده و عصبانیت شما را خالی کند، این است که یک دسته ورق را پاره کنید.

4. با مدیتیشن و ریلکــسیشن خود را آرام کنید. از بین بردن استرس به طور طبیعی، نیازمند صبر و تحمل است. وقتی روی آرام کردن درونی خود تمرکز کنید، آنوقت می توانید با فکری بازتر به همه چیز نگاه کنید.

5. ناراحتی هایتان را روی کاغذ بیاورید. خودکار و کاغذ ابزارهایی بسیار ارزشمند برای بیرون کردن افکار ناراحت کننده از ذهنتان هستند. حتی اگر هیچوقت عادت نداشته اید که برای خالی کردن خودتان از نوشتن استفاده کنید، نوشتن چند جمله خیلی ساده درمورد افکاری که در سرتان می گذرد خیلی به آرام کردنتان کمک میکند.

6. چشمانتان را ببندید و نفس عمیق بکشید. اجازه بدهید حتی برای یک لحظه هم که شده، زمان در ذهنتان متوقف شود. با این روش می توانید روی بیرون کردن فشارهای روحی و احساسی از ذهنتان تمرکز کنید و آرام آرام فکرتان را باز کنید.

7. شمع وانیلی یا سنبل روشن کنید. رایحه وانیل آرامبخش و تسکین دهنده است درحالیکه عطر سنبل هم تقریباً خواب آور است. بااستفاده از این رایحه های قوی می توانید به بیرون کردن استرس از بدنتان و از بین بردن عصبانیتتان کمک کنید.

اگر پس از دعوا و مرافعه احساس می کنید ذهنتان مغشوش شده است و بی قرارید، می توانید بااستفاده از هریک از این راهکارها آرامش را به فکر و جسمتان برگردانید. شاید پیدا کردن تعادل در وسط مشاجره دشوار باشد اما نیاز به تمرین دارید. فقط یادتان باشد که تنفس عمیق می تواند هر انرژی منفی را از بین ببرد. با این راهکارها خیلی زود یاد می گیرید که چطور بر احساسات خود فائق آیید و بدون از دست دادن کنترل، همه مشاجرات را از سر بگذرانید.

لحظات بحرانی در زندگی مشترک

همه انسان ها تمایل دارند پس از ازدواج و تشکیل خانواده، لحظات بسیار خوب و خوشی را در کنار همسرشان داشته باشند. البته این هدفی مطلوب است. اما آنچه حائز اهمیت است این که همواره توجه داشته باشید که زندگی مشترک 2 نفر که از 2 جنس با 2 روحیه، خانواده، فرهنگ و... متفاوت هستند همواره هم با آرامش و بدون مشکل نخواهد بود.
آنچه اهمیت دارد این است که هر یک از زوجین از نقش، مسوولیت ها و تعهدات خود در زندگی مشترک بخوبی آگاه باشد و هنگام بروز مشکل یا رنجش نیز درصدد حل مشکل باشند نه پاک کردن صورت مساله، زیرا در غیر این صورت تا مدتی در ظاهر آرامش حکمفرما خواهد بود ، اما پس از مدتی شدت مسائل و رنجش های سرکوب شده با فشار هر چه بیشتر بیرون خواهد زد و قدرت ویرانگری خواهد داشت.
در مواردی که مسأله ای در زندگی پیش می آید، بهترین کار این است که زوجین با مراجعه به یک مشاور متخصص و کارآزموده، برای رفع هرچه سریع تر آن بکوشند می شوند و در این مورد نیز نتیجه مطلوب تر در صورتی حاصل می شود که هر دو به مشاور مراجعه کنند. اما در شرایطی که زوجین احساس کنند خود بخوبی از عهده حل مسائل بر می آیند نیز بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشند تا بهتر بر مشکلات غلبه کنند.
پیش از هر چیز بهتر است در یک محیط آرام که بد نیست گاهی اوقات در یک محیط آرام خارج از منزل باشد ، شروع به گفتگو و تبادل نظر کنید.
نخست باید ماهیت مشکل مشخص شود. از عقاید یکدیگر آگاه شوید تا بتوانید اهدافی را برای خود تعیین کنید.برای رسیدن به یک توافق دو جانبه باید از درک طرف مقابل نسبت به موضوع آگاه شوید و این هم میسر نخواهد شد مگر این که درباره آن صحبت کنید.

در گفتگوها از درد، رنج، نگرانی و حتی خشم های خود با رعایت احترام و آرامش صحبت کنید.باید روند گفتگو به صورتی باشد که طرفین احساس نکنند مورد قضاوت واقع می شود و پس از گفتگو از صحبت هایشان علیه خودشان استفاده می شود.
به یاد داشته باشید که ادامه یک رابطه مهم و حساس مانند رابطه زناشویی نیاز به مراقبت و توجه زیاد دارد و صرفاً با انتخاب درست همسر خوشبختی تا آخر عمر در قلب ما احساس نخواهد شد.
در گفتگوها احترام به عقاید یکدیگر و حساسیت نسبت به احساسات طرفین در ایجاد محیطی آزاد برای بیان صادقانه عقاید و نظرات الزامی است.
برای حل نهایی مشکلات باید هر دو طرف در یافتن یک راه حل مناسب انگیزه کمک به یکدیگر را داشته باشند وگرنه فقط مطرح کردن مسائل و مشکلات گذشته و نمک روی زخم طرف مقابل پاشیدن مشکلی را برطرف نمی کند.

شما در هر سنی که باشید بی نیاز از آموختن نخواهید بود. بنابراین آموختن مهارت های ارتباطی جدید و موثر در رسیدن به هماهنگی، رضایت و نهایتا آرامش نقش قابل توجهی ایفا می کند.
به آنچه موجب نارضایتی شده دقت کنید تا بهتر بتوانید مطمئن باشید که برای دوام و بقای یک رابطه مشترک عشق کافی نیست.
وقتی یکدیگر را دوست دارید اما نقش یکدیگر را نادیده می گیرید، به مسوولیت ها و تعهدات خود در رابطه نمی اندیشید، تصمیمات یکجانبه و بدون مشورت با همسر می گیرید، بدانید که رابطه سالم و خوشحال کننده ای نخواهید داشت و در نتیجه احساس رضایت و خوشبختی نخواهید کرد.
شکــست روابط در بسیاری موارد به دلیل ناامیدی از یکدیگر است. پس بدانید که تمام افراد حتی سرسخت ترین آنها نیز از نظر رفتاری دارای دو روی سکه هستند و قابلیت های قابل تحسینی برای خوب بودن دارند ، اما در صورتی که احساس آزادی و آرامش کنند نه این که زیر ذره بین هستند و برای تمام حرکات و رفتارشان باید پاسخگو باشند. پس با تنگ کردن عرصه بر طرف مقابل، هرگز نتیجه نمی گیرید.
یکی دیگر از مسائل مهم این است که همان طور که هر دو نفر به نوعی در مشکلات احساس می کنند ، قربانی رفتار طرف مقابل بوده اند به نوعی نیز در حق طرف مقابل ظلم کرده اند. در بسیاری از شرایط با توجه به این که ما در سطح متفاوتی از امیال، عواطف، احساسات و انتظارات نسبت به همسرمان هستیم ، نباید توقع داشته باشیم که او هم در سطح احساسی ما رفتار کند. در غیر این صورت موجب بروز مشکلات مضاعف و تشدید بحران در خانواده می شویم.

البته انتظار توجه و محبت معقول از طرف همسر امری طبیعی و بدیهی است، اما میزان آن بسته به وجود هر فرد است. بهتر است طرف مقابل را همان طور که هست بپذیریم و مرتب در پی تغییر وی نباشم.
ممکن است برخی افراد ذاتا برونگرا بوده و تمایل به ابراز تمامی احساسات کنند، اما در مقابل برخی افراد درونگرا سعی کنند با رفتار و کارهایشان برخی مسائل اعم از علاقه یا ناراحتی را نشان دهند و علت رفتار آنها این نیست که مطابق میل همسرشان نباشند یا حتی او را برنجانند.
از طرفی باید توجه داشت که انتظارات و توقعات ما از همسرمان معلول تلقین عوامل و اشخاص دیگر نباشد. زیرا طرف مقابل بسرعت این موضوع را درک خواهد کرد و احساس می کند تحت فشار روحی است. پس رفتاری به مراتب نامطلوب تر انجام داده و مرتب در لاک دفاعی فرو می رود و اکثر رفتارهای بی منظور شما را نیز به قصد خاصی تلقی می کند.
یکی دیگر از موضوعات مهم در حل مسائل این است که همواره به دنبال غلبه و پیروزی بر همسرتان نباشید. زیرا اگر در ظاهر نیز این طور باشد در واقع شما برنده نیستید بلکه در حقیقت هر دو شکــست خورده و روابط به سردی می گراید و خدشه دار می شود.
در مقابل برای این که طرف مقابل تمایل به امتیاز دادن قلبی به شما شود ، سعی در خوشحال کردن یکدیگر داشته باشید تا شانس موفقیت هر دو افزایش یابد. زیرا حالا من و تو معنی ندارد بلکه « ما »مساله اصلی خانواده است.

خانواده شاد و ۱۴ نکته

همه ما به خانواده های مان عشق می ورزیم و بهترین خاطرات مان را مدیون زندگی جمعی هستیم و آن چه را که فرا گرفته ایم داشتن یک خانواده شاد و خوشبخت تنها با فراهم کردن نیازهای اولیه زندگی به دست نمی آید اما نگران نشوید رسیدن به چنین هدفی گاه بسیار آسان تر از آن است که تصورش را بکنید. رازهای ساده ای همواره وجود دارند که گاهی میان بر هم هستند.

۱- برای زندگی خود محله مناسبی انتخاب کنید

گذشته از این که محل زندگی خود را با توجه به بودجه و امکانات خود انتخاب می کنیم، اما همین انتخاب که گاهی محدود هم هست باید با تفکر و از روی تدبیر صورت گیرد. پرسش اصلی این است: همسایه های شما چه کسانی هستند؟ آیا در این محل تعداد بچه ها زیاد است؟ آیا فرزندان شما می توانند به راحتی در خارج از خانه رفت و آمد و بازی کنند؟ آیا در این محل، مدرسه خوب، کتابخانه و سایر خدمات وجود دارد؟ به خاطر داشته باشید کسانی که از محل زندگی خود راضی اند، ۲۵ درصد بیشتر از دیگران از زندگی خانوادگی خود خشنود هستند.
 
۲- با فرزندان خود صحبت کنید 
اگر با فرزندان تان ارتباط برقرار نکنید، احتمال این که آن ها با بدبینی و احساس ناامنی رشد کنند، بسیار زیاد خواهد بود. زمانی که کودکان غمگین و گوشه گیر به نظر می رسند، این وظیفه شماست که گفتگو را آغاز کنید و به بهترین نحو دلیل ناراحتی او را بپرسید.


 
۳- زیاد فانتزی نیست اگر خاطرات روزانه تان را بنویسید

تحقیقات و آمار نشان می دهند والدینی که یک دفتر روزانه دارند، زندگی خانوادگی شادتری هم دارند. وقایع روز را ثبت کنید زیرا علاوه بر ثبت آن ها، یک فضای خصوصی و آرام بخشی برای تان فراهم می کند.
 
۴- کارهای منزل را با همدیگر انجام دهید 
شاید تصور کنید که انجام کارهای خانه به تنهایی ساده تر باشد اما زمانی که کارها بین همسران و کودکان تقسیم شود، همبستگی و احترام و ارزشمندی بیشتری به دنبال خواهد داشت. هنگامی که کارهای خانه به طور عادلانه و مناسب نقش اعضا، تقسیم شود، خوشبختی خانواده تا ۳۲ درصد افزایش خواهد یافت.

۵- با خانواده همسرتان مهربان باشید

داشتن رابطه خوب با والدین همسر، نه تنها سبب می شود که همه روزگار بهتری در کنار هم داشته باشند، بلکه شناخت بهتری از شریک زندگی تان به شما خواهد داد.

۶- از شجره خانوادگی بگویید

دانستن این که چه کسی هستیم و از کجا آمده ایم همواره جالب و در بسیاری مواقع افتخارآمیز است. بد نخواهد بود اگر از یادگاری های پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان به عنوان تزیین منزل استفاده کنیم. عکس های قدیمی بهترین موردند.

۷- به خود اعتقاد داشته باشید

هیچ چیز اسرارآمیزی در رسیدن به مقام یک پدر یا مادر خوب وجود ندارد. والدین خوب کسانی هستند که در زندگی فرزندان خود حضور دارند و عشق و محبت خود را بدون قید و شرط نثار آنان و یکدیگر می کنند بنابراین بهترین پدرومادر ممکن باشید و از آن چه انجام می دهید شاد باشید.

۸- فرزندان را مسئول بارآورید

کودکان نازپرورده به سختی از پس مشکلات برمی آیند بنابراین سپر بلای جگرگوشه هایتان نشوید! بلکه مشکلات را برای شان توضیح دهید و به آن ها بیاموزید مشکلات همواره وجود دارند باید حل شان کرد و در حل آن ها به فرزندان کمک کنید.

۹- با همسر و فرزندان تان مانند دوستان خود رفتار کنید

معمولا ما بیش از حد روی میزان تحمل و حوصله همسر و فرزندان خود حساب می کنیم اما همیشه مراقب حال و هوای دیگران هستیم به ویژه دوستان موافق و همراه  با خانواده خود همان طور رفتار کنید که با دوست نزدیک خود. برایشان وقت بگذارید، به درد دل شان گوش دهید و گاهی به گردش خصوصی بروید. هیچ گاه آنان را مسخره نکنید و دست نیندازید.

۱۰- اعصاب تان را تا حد ممکن، کنترل کنید

تحقیقات نشان داده است که از هر ده خانواده، چهار خانواده عادت دارند در زمان بحث، فریاد بکشند. چنین رفتاری نه تنها برای کودکان بسیار مخرب است بلکه هیچ مشکلی را هم حل نمی کند. زمانی که از شدت عصبانیت نمی توانید درست فکر کنید، خود را از بحث بیرون بکشید.

۱۱- مراسم و آداب خانوادگی ترتیب بدهید

مراسم خانوادگی شما می تواند یک گردهمایی ماهانه، شش ماه یک بار و حتی سالیانه باشد. پختن غذا با مشارکت همه اعضای خانواده، آرزو و یا نیت خاصی داشتن در آن روز و اعلام آن با صدای بلند، ضمن به یاد گذاشتن ایام خوش، قابل تجدید است.

۱۲- وقت شناس باشید

بهترین قرار ملاقات های خانوادگی با عدم دقت شما در وقت، ایجاد سرخوردگی و دلزدگی می کند. شاید این مورد به نظر خیلی پیش پا افتاده بیاید اما وقتی در زمانی که تعیین کرده اید حاضر باشید، نه تنها حس احترام دیگران را برمی انگیزد، بلکه به همسر و فرزندان تان نشان می دهید که چه قدر برایشان اهمیت قایل هستید.

۱۳- همیشه با بزرگترها معاشرت و مشورت کنید

با خواهر و برادر بزرگتر از خود و بزرگان فامیل معاشرت و مشورت کنید. حضور این افراد در خانواده می تواند در ایجاد الگوهای مناسب در فرزندان تان بسیار موثر باشد. تحقیقات نشان داده است کودکانی که با دوستان و بزرگسالان دیگر در خانواده معاشرت کنند، شادترند.

۱۴- به آن ها بگویید که دوست شان دارید

حتی اگر علاقه شما به همسر و فرزندان تان امری واضح باشد، آن ها نیازمند شنیدن آن هم هستند، از یادآوری عشق خود به عزیزان تان غافل نشوید.

آیا از روزمره‌گی زندگی زناشویی خود خسته شده اید؟

در دنیای مدرن امروز و زندگی‌های الان ، زنان و شوهران حداکثر دو بار در روز یکدیگر را می‌بینند . صبح هنگامی که بیدار می‌شوند و هر یک آماده می‌شوند تا به محل کا ر خود بروند و شب هنگام وقتی که از کار برگشته اند و هر دو آن قدر خسته هستند که دیگر قدرت و حوصله ای برای

آیا از روزمره‌گی زندگی زناشویی خود خسته شده اید؟


چطور باید از این شرایط خارج شد ؟ ما هشت توصیه به شما می‌دهیم که راه گشای شما خواهند بود با ما همراه باشید...

آیا در زندگی زناشویی شما هم هیچ گونه هیجانی وجود ندارد و شما از این زندگی روزمره و تکراری خسته شده اید ، و روتین بودن مسائل روزمره در عشق شما وارد شده است ؟
در دنیای مدرن امروز و زندگی‌های الان ، زنان و شوهران حداکثر دو بار در روز یکدیگر را می‌بینند . صبح هنگامی که بیدار می‌شوند و هر یک آماده می‌شوند تا به محل کا ر خود بروند و شب هنگام وقتی که از کار برگشته اند و هر دو آن قدر خسته هستند که دیگر قدرت و حوصله ای برای صحبت کردن با یکدیگر ندارند . پس تنها دو بار و آن هم نه به طور کامل یکدیگر را ملاقات می‌کنند .

اما چطور باید از این شرایط خارج شد ؟
ما هشت توصیه به شما می‌دهیم که راه گشای شما خواهند بود :

1. بدون اینکه برنامه خاصی ترتیب بدهید به مسافرت‌ها ی و یا پیک نیک‌های کوچک بروید : وقتی که به این کار بپردازید ، می‌توانید زمانی را به خود و همسرتان اختصاص دهید از خود و صحبت‌هایی که در این مدت در دلتان مانده بود منتظر فرصتی بودید تا آن را به همسرتان انتقال دهید ، صحبت کنید . بخصوص برای خانم‌ها صحبت کردن با همسرشان حتی در مورد مسائل روزمره یک نیاز است . و هنگامی که این نیاز تامین نشود باعث می‌شود که زنان به طور ناخود آگاه از همسر خود دوری کنند . اگر احساس می‌کنید دچار روزمره گی شده اید حتما یک سفر برای خود ترتیب دهید ، تا از این احساس و خستگی‌های خانه دور شوید .

2. همواره سعی نداشته باشید که برای همه ی کار‌های زندگی تان برنامه ترتیب دهید. در مواقعی هم که بدون برنامه ریزیس کاری را انجام می‌دهید حتی می‌تواند برایتان جالب تر از همیشه باشد . زیرا هنگامی که قبل از انچام هر کاری برنامه ریزی کنید دیگر شما به آسانی نمی‌توانید، حتی کارهای کوچک را انجام دهید . برای مثال همیشه برای آخر هفته‌ها این برنامه را دارید که به دیدن خانواده ی خود و همسرتان بروید . شاید این کار برای خانم‌ها کسل کننده نباشد اما مردان تنوع طلبند و از این برنامه هفتگی خسته خواهند شد پس بهتر است برنامه‌های خود را تغییر دهید و با همسر خود برای تعطیلاتتان برنامه ریزی‌های جالب و مفتحی را ترتیب بدهید .

3. کارهای و فعالیت‌های تازه ای را با همکاری یکدیگر شروع کنید ، زندگی مشترک بر اساس فعالیت‌های دو نفره پایه ریزی شده است . ورزش‌های پر هیجان و مفرح را با حضور دیگری و با هم تجربه کنید . ورزش‌هایی مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری و یا ورزش‌های فکری را آغاز کنید تا از لحاظ روحی به یکدیگر نزدیک تر شوید . ورزش‌هایی مانند : یوگا و ... .

4.سعی کنید از جنبه ی جنسی برای یکدیگر جذاب باشید : همان طور که می‌دانید یکی از پایه‌های زندگی هر خانواده ای بر اساس روابط جنسی بین زن و مرد شکل می‌گیرد . و از کلمات عاشقانه بیشتری استفاده کنید ، یکدیگر را با نهایت عشق صدا بزنید تا روابط شما مستحکم تر شود .

5. به ظاهر خود برسید : فراموش نکنید کار بیرون از خانه و یا رسیدگی به مسائل خانه و فرزندانتان نباید مانع این باشد که شما بزرگترین وظیفه ی خود یعنی همسر بودن را فراموش کنید . به خرید بروید لباس‌های زیبا با رنگ‌های شاد را برای خود تهیه کنید ، به خود برسید و همیشه مرتب و تمیز باشید، یادتان باشد که شما در برابر همسر تان وظایفی دارید و اگر این نکات را رعایت نکنید و این روزمرگی ادامه یابد ممکن است همسرتان از شما دوری کند.

6. با همسرتان صحبت کنید : در بیشتر مواقع خانواده‌های که مشکل دارند و به بن بست می‌رسند به این علت است که نمی‌توانند مشکلات خود را با صحبت کردن بین خودشان حل کنند و قادر به صحبت کردن معمولی با یکدیگر نیستند . و مانند دو فرد غریبه با یکدیگر رفتار می‌کنند و یا گاهی اصلا زمانی برای اینکه با یکدیگر صحبت کنند را ندارند ، اگر این مطلب در مورد شما صدق می‌کند می‌توانید به هنگام صرف شام با یکدیگر صحبت داشته باشید .

7. از نکات ریز نیز استفاده کنید : نکاتی مانند اینکه میز شامتان را زیبا بیارائید با شمع‌ها ، گل‌ها و ... چون مسلما هر شخص سلیقه ی بخصوص خود را دارد و به یکدیگر بدون اینکه مناسبتی در میان باشد هدیه بدهید، به شوهرتان یا خانم تان گل یا هدیه ی که خیلی کران نیاشد هدیه دهید تا به او یاد آور شوید که کسی در دنیا وجود دارد که او را خیلی دوست دارد و به خاطر او زندگی را ادامه می‌دهد . این نکات کوچک به طور باور نکردنی زندگی تان را تغیر می‌دهد.

8. یکدیگر را در حد افراطی محدود نکنید : اگر خانم و یا آقا می‌خواهد ساعاتی را با دوستانش و یا خانواده اش و بدون شما سپری کند ، ممانعتی با او نداشته باشید . هر انسانی حق دارد آزاد باشد و کارهای شخصی را که میل دارد به تنهایی انجام دهد . و بعلاوه در لحظاتی که از یکدیگر دور هستید ، قدر و ارزش طرف مقابل را می‌توانید به خوبی درک کنید . و هنگامی که دوباره بخواهید به رابطه تان باز گردید ، قدر با هم بودن را بهتر می‌دانید و از تمام لحظه‌هایتان استفاده می‌کنید .

چرا خانم ها به توجه نیاز دارند؟


تا به حال فکر کرده اید که چرا خانم ها به توجه نیاز دارند؟ آیا این نیاز احساسی برایتان طاقت فرسا شده است؟ آیا به نظرتان احمقانه می رسد؟

یک هدف تکاملی بسیار قوی برای نیاز خانم ها به توجه وجود دارد. شاید اگر این نیاز خانم ها بهتر درک می شد، برای زوج ها  راحت تر بود.

چند میلیون سال پیش، پیشینیان ما مشغول پرورش استراتژی های جنسی خود یا اینکه چطور DNA خود را به نسل های آتی برسانند، بودند. البته آگاهانه به یافتن یک استراتژی فکر نمی کردند اما درواقع ذات و رفتار آنها بود.

برخی زن ها (آنهایی که به استراتژی های بهتری دست پیدا کردند)، کشف کردند که اگر بتوانند با مردی وارد رابطه شوند که کنار آنها بماند، می توانند از حمایت، نگهداری از فرزندشان و حتی غذای اضافی بهره مند شوند.

اما چطور می توانستند بدون وجود هیچ زبان نوشتاری یا گفتاری بفهمند چه کسی با آنها می ماند یا نمی ماند؟ آنها به دنبال نشانه یا علامت بودند.

 آندسته از مردانی که توجه نشان می دادند یا به طریقی میل خود را به ماندن با آنها نشان می دادند، مردهایی بودند که زن ها به آنها اطمینان می کردند و با آنها می ماندند. آن مردهایی که توجه نشان نمی دادند، احتمال کمتری داشت که بتوانند یک رابطه طولانی مدت با کسی برقرار کنند و زنی پیدا کنند که با آنها بماند.

خانم ها شدیداً به این نشانه های توجه کردن حساس شدند. و وقتی مردی به آنها توجه نشان می داد با او می ماندند و اگر نشان نمی داد نمی ماندند.

امروزه، ما از نعمت زبان بهره مندیم و می توانیم از آن برای ابراز توجه و محبت به کسی استفاده کنیم. پس مردها میتوانند کلاماً احساسات خود را بروز دهند. اما نیاز اصلی به توجه و محبت هنوز در انسانها وجود دارد.

خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید یک دلیل ذاتی بسیار قوی و آشکار وجود دارد که چرا زن ها باید قبل از وارد شدن به یک صمیمیت فیزیکی، احساس مهم بودن و دوست داشته شدن بکنند .

پس به جای اینکه با این نیاز ذاتی خانم ها به توجه بجنگید، چرا تسلیم آن نمی شوید. مطمئن باشید که اینکار رابطه تان را قوی تر می کند.

منبع: مردمان