مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

مصرف مولتی ویتامین ها در پیشگیری از بیماریهای چشمی

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، آمارها حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون فرد بزرگسال بالای ۴۰ سال به انواع مختلفی از بیماریهای چشمی چون آب مروارید، گلوکوم یا آب سیاه و نارسایی چشمی ناشی از دیابت مبتلا هستند که به همین خاطر در معرض خطر از دست دادن بینایی خود قرار دارند.
این وضعیت روز به روز وخیم تر می شود و طبق پیش بینی ها ظرف ۳۰ سال آینده شمار مبتلایان دو برابر خواهد شد.
بر اساس نتایج مطالعات اخیر، هر چند جراحی برای برخی از بیماران یک راه حل به شمار می آید اما با تشخیص زودهنگام پیشگیری نیز امکان پذیر است.
به گفته متخصصان؛ انواع مولتی ویتامین ها بویژه روی، ویتامین A و C، بتاکاروتن و آنتی اکسیدانها می توانند در این زمینه نقش کمک کننده داشته باشند.
براساس مطالعات به روز شده با عنوان «مشکلات بینایی» در آمریکا که از سوی انستیتو ملی چشم و مرکز پیشگیری از نابینایی آمریکا، شمار مبتلایان به بیماری چشمی تحلیل نقطه زرد ناشی از پیری از سال ۲۰۰۲ تاکنون ۲۵ درصد افزایش یافته است.
هم چنین در این دوره نرخ ابتلا به سایر بیماریهای چشمی نیز به نسبت قبل افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.
براساس تحقیقات مرکز پیشگیری از نابینایی آمریکا، از دست دادن قدرت بینایی بر روی کیفیت زندگی شمار زیادی از مردم آمریکا تاثیرات نامطلوبی بر جای گذاشته است.
پژوهشگران توصیه می کنند که یکی از راه های پیشگیری، افزایش سطح آگاهی مردم از راه آموزش است. هم چنین کارشناسان توصیه می کنند که برای پیشگیری از بروز بیماریهای چشمی حتما با استفاده از عینک های آفتابی از چشمان خود در برابر پرتوهای مضر فرابنفش محافظت کنید، در نور مناسب مطالعه کنید، آزمایشات منظم چشم را انجام دهیم، رژیم غذایی سالم داشته باشید، سیگار نکشید و در نهایت هم از مولتی ویتامین ها مصرف کنید.
اگرچه چند نوع ویتامین، ماده معدنی و سایر مواد مغذی هستند که به طور خاص برای سلامت چشم ها مفید می باشند، مانند ویتامین های A ، C ، D ، بتاکاروتن، روی، سایر آنتی اکسیدانها و لوتئین، در مجموع داشتن چشم های سالم به بهره مندی از سلامت و بهداشت مناسب وابسته است. برای مثال دیابت یک عامل مهم در بروز بیماریهای چشمی است در حالی که داشتن یک رژیم غذایی سالم همراه با ویتامین های ب کمپلکس بویژه ویتامین B۳ می تواند تاثیر پیشگیرانه قابل توجهی داشته باشد.
ابتلا به بیماری تحلیل نقطه زرد، با کمبود ویتامین A و گلوکوم با کمبود تیامین (ویتامین B۱) و B۱۲ در ارتباط است.
در واقع تاثیر ویتامین ها در حفظ سلامت چشم تا حدی است که برخی از کارشناسان معتقدند که حتی فقدان یک ماده مغذی نیز می تواند باعث بروز نارسایی ها و مشکلات بینایی شود. به این ترتیب مصرف مولتی ویتامین ها به جز آن دسته که تنها برای مراقبت از چشم تجویز می شوند، می تواند برای حفظ بینایی موثر باشد.
از سوی دیگر، متخصصان انستیتو ملی رویال نابینایی در انگلیس با اعلام نتایج تحقیقات اخیر خود هشدار دادند که چاقی نیز یک فاکتور اصلی و مهم در از دست دادن بینایی است.
این متخصصان می گویند: بیشتر مردم به اشتباه تصور می کنند که اگر هیچ مشکل آشکاری با بینایی شان نداشته باشند، همه چیز باید به خوبی انجام گیرد.
پژوهشگران هم چنین تاکید می کنند که مصرف میوه ها نیز در حفظ سلامت چشم ها و بینایی تاثیر بسزایی دارد؛ به طوری که مصرف بیش از سه نوبت میوه در روز می تواند خطر بروز مشکلات چشمی را تا ۳۶ درصد کاهش دهد.
نظرات 1 + ارسال نظر
محسن جمعه 10 دی 1389 ساعت 14:37 http://sunweb.shoploger.com

سلام
سایت قشنگی دارین اگه مایل به تبادل لینک هستید لطفا منو با نام بزرگترین فروشگاه بهداشتی و زناشویی
لینک کنید و سپس در قسمت نظرات (با کلیک روی یکی از محصولات در صفحه جدید) به ما اطلاع دهید تا ما هم شما را لینک کنیم
با تشکر
http://sunweb.shoploger.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد