مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

خانواده شاد و ۱۴ نکته

همه ما به خانواده های مان عشق می ورزیم و بهترین خاطرات مان را مدیون زندگی جمعی هستیم و آن چه را که فرا گرفته ایم داشتن یک خانواده شاد و خوشبخت تنها با فراهم کردن نیازهای اولیه زندگی به دست نمی آید اما نگران نشوید رسیدن به چنین هدفی گاه بسیار آسان تر از آن است که تصورش را بکنید. رازهای ساده ای همواره وجود دارند که گاهی میان بر هم هستند.

۱- برای زندگی خود محله مناسبی انتخاب کنید

گذشته از این که محل زندگی خود را با توجه به بودجه و امکانات خود انتخاب می کنیم، اما همین انتخاب که گاهی محدود هم هست باید با تفکر و از روی تدبیر صورت گیرد. پرسش اصلی این است: همسایه های شما چه کسانی هستند؟ آیا در این محل تعداد بچه ها زیاد است؟ آیا فرزندان شما می توانند به راحتی در خارج از خانه رفت و آمد و بازی کنند؟ آیا در این محل، مدرسه خوب، کتابخانه و سایر خدمات وجود دارد؟ به خاطر داشته باشید کسانی که از محل زندگی خود راضی اند، ۲۵ درصد بیشتر از دیگران از زندگی خانوادگی خود خشنود هستند.
 
۲- با فرزندان خود صحبت کنید 
اگر با فرزندان تان ارتباط برقرار نکنید، احتمال این که آن ها با بدبینی و احساس ناامنی رشد کنند، بسیار زیاد خواهد بود. زمانی که کودکان غمگین و گوشه گیر به نظر می رسند، این وظیفه شماست که گفتگو را آغاز کنید و به بهترین نحو دلیل ناراحتی او را بپرسید.


 
۳- زیاد فانتزی نیست اگر خاطرات روزانه تان را بنویسید

تحقیقات و آمار نشان می دهند والدینی که یک دفتر روزانه دارند، زندگی خانوادگی شادتری هم دارند. وقایع روز را ثبت کنید زیرا علاوه بر ثبت آن ها، یک فضای خصوصی و آرام بخشی برای تان فراهم می کند.
 
۴- کارهای منزل را با همدیگر انجام دهید 
شاید تصور کنید که انجام کارهای خانه به تنهایی ساده تر باشد اما زمانی که کارها بین همسران و کودکان تقسیم شود، همبستگی و احترام و ارزشمندی بیشتری به دنبال خواهد داشت. هنگامی که کارهای خانه به طور عادلانه و مناسب نقش اعضا، تقسیم شود، خوشبختی خانواده تا ۳۲ درصد افزایش خواهد یافت.

۵- با خانواده همسرتان مهربان باشید

داشتن رابطه خوب با والدین همسر، نه تنها سبب می شود که همه روزگار بهتری در کنار هم داشته باشند، بلکه شناخت بهتری از شریک زندگی تان به شما خواهد داد.

۶- از شجره خانوادگی بگویید

دانستن این که چه کسی هستیم و از کجا آمده ایم همواره جالب و در بسیاری مواقع افتخارآمیز است. بد نخواهد بود اگر از یادگاری های پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان به عنوان تزیین منزل استفاده کنیم. عکس های قدیمی بهترین موردند.

۷- به خود اعتقاد داشته باشید

هیچ چیز اسرارآمیزی در رسیدن به مقام یک پدر یا مادر خوب وجود ندارد. والدین خوب کسانی هستند که در زندگی فرزندان خود حضور دارند و عشق و محبت خود را بدون قید و شرط نثار آنان و یکدیگر می کنند بنابراین بهترین پدرومادر ممکن باشید و از آن چه انجام می دهید شاد باشید.

۸- فرزندان را مسئول بارآورید

کودکان نازپرورده به سختی از پس مشکلات برمی آیند بنابراین سپر بلای جگرگوشه هایتان نشوید! بلکه مشکلات را برای شان توضیح دهید و به آن ها بیاموزید مشکلات همواره وجود دارند باید حل شان کرد و در حل آن ها به فرزندان کمک کنید.

۹- با همسر و فرزندان تان مانند دوستان خود رفتار کنید

معمولا ما بیش از حد روی میزان تحمل و حوصله همسر و فرزندان خود حساب می کنیم اما همیشه مراقب حال و هوای دیگران هستیم به ویژه دوستان موافق و همراه  با خانواده خود همان طور رفتار کنید که با دوست نزدیک خود. برایشان وقت بگذارید، به درد دل شان گوش دهید و گاهی به گردش خصوصی بروید. هیچ گاه آنان را مسخره نکنید و دست نیندازید.

۱۰- اعصاب تان را تا حد ممکن، کنترل کنید

تحقیقات نشان داده است که از هر ده خانواده، چهار خانواده عادت دارند در زمان بحث، فریاد بکشند. چنین رفتاری نه تنها برای کودکان بسیار مخرب است بلکه هیچ مشکلی را هم حل نمی کند. زمانی که از شدت عصبانیت نمی توانید درست فکر کنید، خود را از بحث بیرون بکشید.

۱۱- مراسم و آداب خانوادگی ترتیب بدهید

مراسم خانوادگی شما می تواند یک گردهمایی ماهانه، شش ماه یک بار و حتی سالیانه باشد. پختن غذا با مشارکت همه اعضای خانواده، آرزو و یا نیت خاصی داشتن در آن روز و اعلام آن با صدای بلند، ضمن به یاد گذاشتن ایام خوش، قابل تجدید است.

۱۲- وقت شناس باشید

بهترین قرار ملاقات های خانوادگی با عدم دقت شما در وقت، ایجاد سرخوردگی و دلزدگی می کند. شاید این مورد به نظر خیلی پیش پا افتاده بیاید اما وقتی در زمانی که تعیین کرده اید حاضر باشید، نه تنها حس احترام دیگران را برمی انگیزد، بلکه به همسر و فرزندان تان نشان می دهید که چه قدر برایشان اهمیت قایل هستید.

۱۳- همیشه با بزرگترها معاشرت و مشورت کنید

با خواهر و برادر بزرگتر از خود و بزرگان فامیل معاشرت و مشورت کنید. حضور این افراد در خانواده می تواند در ایجاد الگوهای مناسب در فرزندان تان بسیار موثر باشد. تحقیقات نشان داده است کودکانی که با دوستان و بزرگسالان دیگر در خانواده معاشرت کنند، شادترند.

۱۴- به آن ها بگویید که دوست شان دارید

حتی اگر علاقه شما به همسر و فرزندان تان امری واضح باشد، آن ها نیازمند شنیدن آن هم هستند، از یادآوری عشق خود به عزیزان تان غافل نشوید.

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرعباس جعفری چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 ساعت 23:49 http://javanroodi.blogsky.com/

وبلاگت عالی بود مارا هم لینک کن پشیمون نمیشی ...............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد