مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

تأثیر گفتگوی سالم در اختلافات خانوادگی

در تمام زندگی های زن و شوهری اختلافاتی از کوچک تا بزرگ وجود دارد که بعضی از این اختلافات هر چند کوچک متاسفانه به طلاق ختم می شود. آیا نمی توان با راه حلی بسیار ساده پشت این معضل جامعه، که در حال به دست آوردن رکوردهای بی شماری می باشد و پله های ترقی! را یکی یکی پشت سر می گذارد را به خاک بمالیم و دیگر شاهد پیشروی این آمار به طرف بالا نباشیم. آیا قبل از طلاق و شاید حتی خیلی قبل تر از آن با خود فکر کرده اید که چطور می توان با راه هایی به سادگی آب خوردن از نابودی خانواده تان جلوگیری کنید. در زندگی زناشویی معمولا دلخوری ها، رنجش ها، شکایت ها و مشاجره هایی دیده می شود. آن چه مهم است این نکته می باشد که زن و شوهر چگونه و به چه نحوی با یکدیگر در مورد رنجش ها صحبت می کنند. مطمئنا رعایت نکات ذیل به سلامت گفتگوی آن ها کمک می کند:


1) پیش از بیان دلخوری به همسر، ابتدا کل ماجرا را روی کاغذ بنویسید. زیرا نوشتن، هم باعث آرامش نسبی شما می شود، هم سهم خودتان از دلخوری مشخص می گردد و در عین حال با یادآوری ماجرا، به علت های آن بهتر واقف می شوید.
2) پیش از صحبت و گفتگو سعی کنید خود را به جای همسرتان بگذارید.
3) پیش از صحبت با همسرتان هرگز موضوع را با دیگران مطرح نکنید، زیرا دیگران ممکن است بدون توجه به علت موضوع پیش داوری و قضاوت کنند.
4) در ابتدای صحبت تاکید کنید قصد شما از مطرح کردن رنجش، رسیدن به حسن تفاهم است.
5) سعی کنید هنگام صحبت به نکات مثبت کارهای اخیر همسرتان اشاره کنید.
6) سعی کنید در هنگام گفتگو هرگز خشمگین نشوید.
7) تاکید کنید ممکن است مقصر این ماجرا خودتان باشید.
8) به اشتباهات خودتان هم اشاره کنید و از همسرتان عذرخواهی کنید.
9) ضمن حل مساله حرف هایتان را با زخم زبان، کنایه و تحقیر بیان نکنید.
10) مانع حرف زدن همسرتان نشوید و فرصت دهید تا او هم اظهار نظر کند.

نظرات 2 + ارسال نظر
پرنده مهاجر شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 10:18 http://chardivari9.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وب خیلی خوب و پر محتوایی دارید. از تون یه سوال داشتم؟؟ می خواستم بدونم که من که کارشناسی رشته تجربی خوندم چطور می تونم ارشد مشاوره شرکت کنم؟؟؟ ضمنا کار درستی می کنم یا نه؟؟؟! چون هر کسی درباه ی تصمیمم یه نظری داره و نظر خودم هم با اونها مغایره. الانم بر سر دوراهی موندم در صورتی که فرصتم اندکه! ضمناً مشاوره خانواده و بقیه ی مشاوره ها منابع متفاوتی برای ارشد دارن یا...؟! اگر میشه در وبتون بشتر این رشته ها رو معرفی کنید. اگر کسی مدرک کارشناسی این رشته رو نداشته باشه می تونه دفتر کار خصوصی بزنه یا نه؟؟؟ اگر امکانش هست به سوالاتم جواب بدید. ازتون ممنونم.

امین پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1389 ساعت 01:46 http://www.sedameda.persianblog.ir

سلام دوست گلم. خوشحالم که وبلاگ پرباری دارید و از این بابت بهتون تبریک میگم. تا چند وقت پیش که وبلاگ می نوشتم برام بازدیدم خیلی اهمیت داشت تا اینکه بعد مدتها سعی وتلاش در مدت یکسال سایتی تدارک دیدم به نام لینک نگار دات کام که باعث افزایش بازدید وبلاگها میشه. اگر دوست داشتید پا روی چشمای ما بذارید و یه سر بزنید برای عضویت قسمت "آموزش ثبت نام و قرار دادن لینک در لینک نگار رو بخونید" در ضمن یه گروه اینترنتی هم زدیم برای اینکه هم از بچه های لینک باکس پشتیبانی کنیم هم آخرین ورژن های آنتی ویروس ها و آخرین اخبار- جزوات رایگان دانشگاهی رشته های محتلف و ... رو هر 1 ما یک بار برایتان بفرستیم. اگر دوست داشتید بعد تو گروه اینترنتی لینک نگار عضو بشید تا این امکانات رو هم دریافت کنید. اگر سوالی داشید به آی دی که دست چپ سایت هست پیام خصوصی بدبد. با تشکر منتظر حضورتان هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد